Tatuerande, Liseberg och Universeum

Är ungefär vad våran mini semester i Göteborg bestått av plus att vi träffade gamla goa vänner också!
I tisdags åkte vi till Liseberg på fm och stannade där till klockan 19.00 eller jag och barnen gjorde de, Adde åkte vd 17 tiden för han skulle tatuera en av sina kunder vid 19 och behövde fixa ordning allt inför det och hitta till studion också. Innan han åkte mötte vi upp vår kompis Petra och hennes söta lilla Charlie på 9 månader. De stanna sen kvar och hängde med mig och barnen, efter det åkte vi spårvagn hem till henne och kvar där till Adde hade tatuerat klart. Vilket blev ganska sent så barnen hann somna hemma hos Petra, ganska utslagna efter en dag på Liseberg!
*
Vi sov hemma hos Henke den natten, på morgonen åkte vi till hans studio för att Adde skulle tatuera igen och sen bli tatuerad av Monga som var och gästade där.
Jag och barnen gav oss ut i spårvagns djungeln och tog oss faktiskt helt smärtfritt fram till Universeum därvi spenderade dagen tillsammans. De var jätte skoj där och barnen hade fullt upp med att grina i åskrummet, släpa ut mig ur den farliga lodjursgrottan och kolla på alla fina fiskar och andra djur som fanns där. Vi avslutade med att köpa ännu en apa till Lokes samlinga och Saga valde en sån där rolig spiral som går i trappor. De var väldigt nöjda med dagen och vi gav oss ännu en gång ut bland spårvagnarna och hittade rätt direkt.
*
När vi kom tillbaka till studion hade Adde kört klart alla linjer på sin tatueringar som sitter mitt på magen, han hade skit ont och ville mest vara ifred, så jag och barnen hängde inne i ritrummet där vi spelade lite nintendo DS, ritade och snackade skit. Efter 4 timmars smärta var Adde klart och tatueringen också! Väldigt snyggt vart det. Duktigt av honom att klara av de där, magen är ingen barnlek direkt.
*
Äntligen kunde vi bege oss hemmåt, men först stannade vi och åt Sushi på någon liten sushi restaurant på Linnégatan. Vi var väl på väg hem vid 20.30 och vid 00:45 var vi hemma i Svanå! ÄNTLIGEN. Borta bra men hemma bäst!
( ni får ursäkta * men styckesindelningen vill inte fungera för mig?)
/ Evelina

Kommentarer
Postat av: Linus

Kul att ni är hemma :)

2010-08-12 @ 11:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0