Nakenbad och städning

Vart tog sommaren vägen egentligen? Jag väntar fortfarande på att den ska komma tillbaka. Denna dag var lika grå som föregående, men jag kan tycka att vi gjort det bästa av den ändå här hemma i Svanå. Linus jobbar och sliter idag med och de otrogna är fortfarande kvar i Göteborg, men jag, Saga, Saga och Alva har roat oss ganska bra själva.
Milla, Conny och Liam kom förbi i förmiddags och åt lunch med oss och lekte lite. Trevligt värre.
Efter att de åkt har vi mest varit hemmaduktiga, jag och tjejerna. Saga och Saga har tvättat massa fläckiga kläder med galltvål, vi har dammsugit  och hängt massvis med tvätt. Jag fick nästan tvinga med barnen till badplatsen, de ville inte sluta städa och tvätta. Vet inte vem de fått den husliga sidan av?!
Jag måste gå ut till badplatsen eller skogen varje gång jag vill ringa, har ingen mottagning här vid huset. Barnen passade på att bada nakenbad medan jag ringde massa viktiga och oviktiga samtal.
Nu sitter tjejerna ute i trädgården och dricker te och skrämmer upp varandra med livsfarliga monsterbålgetingar och andra dödliga insekter. Jag är mest uttråkad nu och väntar på att Linus ska komma hem från jobbet. Ska försöka plocka fram min tekniska sida och sätta på en film att döda lite tid med.
/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0